Fogyás Futópaddal 6 hét alatt? Lehetséges

Ha futópadot tervez vásárolni, akkor azt sok céllal teheti. Egészségmegőrzés az alap, de kondíciójának megőrzése, esetleg javítása, egészségügyi javallat, is lehet a célok között. A leggyakrabban felmerülő ok egy ilyen gép vásárlásra esetén egyértelműen a fogyás, illetve a testsúly csökkentése. A fogyás futópaddal viszont több dolog függvénye aminek együttes sikeres alkalmazása adja testünk megfelelő változását. 

Mennyit szabad célként kitűzni?

Számos tanulmány megállapította már, hogy a túlzott gyors mértékű fogyás épp olyan káros mint a túlsúly. Fontos betartani a mértékletességet, hiszen a szervezetnek hozzá kell szoknia a terheléshez, s mi több a súlycsökkenéssel járó változásoknak is. Ha túl nagy terhelést kapnak az ízületek porcok, akkor az balesetveszéllyel, sérüléssel is járhat. Fontos, hogy ezt a célt a saját edzettségi állapotunk függvényében határozzuk meg. Egészségügyi szempontból számos kutatás alátámasztja hogy a heti 0,5-1 kg testsúly csökkenés jelentős változás a test számára, viszont ez még az egészséges határértéken belül mozog. Az olyan edzés, ami ezen érték fölött csökkenti a testsúlyt, már káros az egészségre nézve. De a havi 2-4 kg, teljesen korrekt cél, lássuk hogyan lehet mindezt elérni.

Fogyás futópaddal. Hatékonyan

A futópados edzés kiemelkedő fontosságú része a fogyásnak, hiszen ahhoz hogy zsír égessen energiát kell kifejtenie, edzenie kell. Intenzív mozgás közben a test kalóriát éget, mint fűtőanyag, ezzel biztosítva az izomaktivitáshoz szükséges energiát. Ha ez az érték meghaladja a napi bevitt mennyiséget akkor a test elkezdeni lebontani a zsírt a szükséglet kielégítéséhez. Ezáltal a zsírszövet csökkenni kezd és szemmel láthatóvá válik a fogyás. De ahhoz hogy ez megtörténjen, elengedhetetlen, hogy fizikai edzést végezzen, és erre kiváló eszköz egy futópad. Ha nem tudja, hogyan kezdje el, cikkünk remekül összeszedi a lényeget az otthoni futásról.

Ha heti 0,5-1 kg súlyleadást tervezünk célszerű legalább 3500-7000 kalóriával többet elégetnünk a bevitt mennyiségnél. Ez kényszeríteni fogja a szervezetet hogy az elraktározott zsírhoz nyúljon, és a fogyás folyamata megkezdődjön. Ehhez napi 500-1000 kalóriát kell leadni. Ehhez nyújt kiváló segítséget otthonában egy futópad, amin programtól függően edzheti magát. Ahhoz hogy elérjük a kívánt napi leégetett kalóriamennyiséget, intenzív edzést kell végeznünk legalább napi rendszerességgel. Például lehetővé teszi, hogy egy átlagos 75 kg-os ember egy 30 perces kocogó edzés során (9 Km/ó sebességgel) hozzávetőlegesen 340 kalóriát égessen el. Szintén ez a személy 14 km/ó sebességel történő futás edzéssel 459 kalóriát éget el azonos idő alatt. Ha csak sétálni szeretne, azzal kb. 70 kalória semmisíthető meg egy 30 perces edzésrutin alkalmával. Egy gyors tempójú 6 km/óra sebességű séta 170 kalóriát eredményez. Ezek az értékek a megadott testömegű illetővel kerültek számításra. A testsúly változásával ezek az értékek is változhatnak, így célszerű saját testsúlyunkhoz alakítani a számítást.

Étkezés

Ha sikeresen le akar adni kilót futópados edzéssel, akkor ügyelnie kell étkezésére is. Ha túl sok kalóriát visz be, akkor az edzés ellenére sem fogja elérni a kívánt kalória deficitet, és a fogyás nem fog bekövetkezni. Fontos, hogy táplálkozását tervezze meg, gondolja át, és válogassa össze azokat egészségesen. Egyen több zöldséget, kevesebb szénhidrátot, inkább naponta többször, kis adagokra bontva. Fontos a rendszeres folyadékbevitel is, amely biztosítja szervezetének a megfelelő hidratáltságot. Ha megfelelően következetesen fogyasztja ételeit, és rendszeresen végzi a kitűzött cél fel az edzéseket, az eredmény borítékolható lesz.

Összegzés

Fontos hogy az edzéseket vegyük komolyan, hiszen a fizikai megterhelés biztosítja a szervezet számára a megfelelő mennyiségű kalóriaégetést. Tűzzünk ki heti/havi célt, készítsünk edzésprogramot, és jutalmazzuk meg magunkat ha mindezt sikeresen teljesítettük. Kiemelkedő fontosságú, hogy ügyeljünk étkezésünkre is, mivel nagyban elősegítheti fogyási céljainkat. A kulcs tehát a következetesség, rendszeresség és kitartás. Ha mindezeket betartja, a fogyás futópaddal szemmel látható eredményeket kaphat, viszonylag rövid időn belül, ami már megfelelő inspiráció lesz Önnek!

 

Van esetleg már tapasztalata futópados edzéssel kapcsolatban? Sikerült már fogynia? Ossza meg velünk tapasztalatait!