30 Meggyőző ok a futás mellett

Megannyi egészségmegőrző mozgást, diétát, csodaszert tartunk számon, amelyek garantálják nekünk az egészséges testet. Nincs megkötés, nincs aranyszabály arra, mi a legjobb eszköz arra, hogy egészségesebbek, karcsúbbak, erősebbek legyünk. De egy biztos: a futás messze az egyik legjobb eszköz ezen célok elérésére. Nem meggyőző ez az állítás? Összeszedtünk 30 okot, amit érdemes átolvasnia, hogy miért a futás az egyik legjobb fenékberúgóan alakformáló, zsírégető edzésmód az összes közül.

 

1. Nincsenek határok a gyakorlására

A futás egyik legjobb része hogy nincs rá megkötés hol csinálja és mikor. Jó időben kint a szabadban, rossz időben bent futópadon mozoghat, ugyanolyan hatékonysággal. Mindössze egy pár edzőcipő és egy kis bemelegítés kell hozzá.

2. Szerezzen új barátokat

A futásnak, mint mozgásformának igen komoly közössége van. Így ha Ön is komolyan gondolja, függetlenül hogy kezdő vagy halad, biztosan új barátokat szerezhet futás közben, a közösségi médiában. Nem csak az egészségére gyakorol jó hatást de a lelkére is.

3. Nem kell fogyasztószereket vásárolnia

Amik igen költséges dolgok. Rengeteg pénzt spórolhat tehát, még úgy is, ha úgy dönt otthonában szeretne futni futópadon. A futással remek kondícióba hozhatja magát és a szervezetét, kevesebb pénzkidobással. Jól hangzik, ugye?

4. Kevesebbszer kell orvoshoz mennie

A futásnak rengeteg jótékony élettani hatása van, kezdve a közérzettől, a zsírégetésig. Szenzációs hatást gyakorol a magas vérnyomásra, csökkenti a kardiovaszkuláris megbetegedések kockázatát, és még a mellrák kialakulását is a hölgyek esetében. Már ezen egy okért muszáj elkezdenie futni.

5. Egyen többet bűntudatmentesen

A futásos edzés során jelentős mennyiségű energiát használ fel a szervezet. Ehhez pedig extra kalóriabevitelre van szükség. Ez azt jelenti, hogy többet ehet kedvenc ételeiből, anélkül, hogy elhízna. Bűntudat nélkül, a futással el fogja égetni a szükséges energiát.

6. Legyen érdekes a futás

A futásnak nem kell unalmasnak lennie. Számos dologgal feldobhatja. Például futópad remek lehetőséget biztosít intervallum edzésre, ahol könnyedén tudja állítani a fokozatokat. Az intervallum edzés az egyik leghatékonyabb zsírégető mozgásforma, és csupa szórakozás, mintha csak körbe-körbe futkosna. Ezek az
edzések kiválóan gyorsítják az anyagcserét és elősegítik a szív egészségét.

7. Hosszabb, boldogabb élet

A futók nem csupán egészségesebbek, ellenállóbb immunrendszerrel rendelkeznek, hanem mindez egészségbe fektetett energia jelentősen kitolja az életkort is. A rendszeresen futással mozgók tehát egészségesebbek még idősebb korban is, mint azok akik nem választják ezt a mozgásformát vagy egyáltalán teljesen passzívak
sport tekintetében.

8. Kövesse az ősi ösztönt

Ahogy Bruce Springsteen száma szól: Born To Run, azaz futásra születtünk. És nem is tévedett, hiszen már őseink rendszeresen gyakorolták ezt, zsákmányszerzéstől kezdve menekülésig. A mozgásforma szerves része volt életüknek, amit célszerű átvenni tőlük.

9. Érezze ahogy ég Önről a felesleg

A futásos alakformálás az egyik legjobb és leggyorsabb módszer a látványos fejlődésre. Egy átlagos 80 kg-os személy átlagos futással akár 850 kalóriát is elégethet óránként. Ez esetenként változhat, de mindamellett Önre is érvényes, futással jobb, egészségesebb, erősebb testet szerezhet magának.

10. Javítja a memóriát

A mozgásforma keringésre gyakorolt hatásáról már tettünk említést. A keringés javítása jótékony hatást gyakorol az agyműködésre és vele a memóriára is. Továbbá csökkenti az időskori demencia és Alzheimer kór kialakulásának kockázatát. Szó szerint elfuthat ezen problémák elől.

11. Rugalmasságot ad

A rendszeres testmozgás karban tartja az izmokat, ízületeket, ínakat, amelyek felépítik az emberi testet. A futással pedig megőrizheti ezen mozgatóelemek egészségét, és rugalmasságát is, ami a kor előrehaladtával igencsak fontos tulajdonsággá válik.

12. Remek hangulatjavító

A futással nem csupán fizikai egészéségét őrizheti meg, de segít hogy a közérzete is javuljon. Jótékony hatást gyakorol hogy a világot tipikus “félig teli pohár” szemlélettel tekinthesse.

13. Tökéletes arclemosó

Hölgyek számára hihetetlenül hangzik, de egy kiadós izzadás csodákat művel a bőrrel. Az izzadás során a bőrpórusokból hatékonyan távoznak a felesleges szennyeződések, zsírok. Továbbá a folyamat növeli a bőr természetes olajtermelését ami remek módja annak, hogy üde és egészséges maradhasson a bőr.

14. Önbecsülés fejlődése

Akik rendszeresen mozognak, mindannyian nem csupán hangulatbeli változás fejlődést tapasztalnak, de jelentős önbecsülés növekedést is érzékelnek. Kivétel nélkül. A futás ebben is kivétel, mivel a gyors, szemmel látható fejlődés mind erőben, mind külsőben borítékolhatóan megnöveli az önbecsülést.

15. Időseknek is

Idősebb futók nagy nyereséget vehetnek ki a mozgásból. A térdek és ízületek védelme idősebb korban kritikus fontosságú. A rendszeres mozgás hatékonyan megőrizheti a mozgásszervek egészségét, azokkal szemben akik teljesen passzívak a mozgásra. De fontos a mértékletesség betartása, a túlzásba vitt edzés sérüléssel járhat.

16. Természetes vérnyomáscsökkentő

A rendszeres futás, magasabb tartományban szenzációs hatást gyakorol a vérnyomásra. Már néhány heti edzést követően is remek eredményeket lehet elérni azoknak, akik magas vérnyomástól szenvednek. Az edzés során megnövekszik a vérnyomás, és nyugalmi állapotban pedig csökkenni fog a magas vérnyomás. A rendszeres estmozgás tehát ezt is karban tartja.

17. Segíti a csontok egészségét

Több egészségügyi hatást soroltunk már, ami már önmagukban is megállják a helyüket, amiért érdemes elkezdeni futni. Viszont a rendszeres futás erősíti nem csupán az izmokat, hanem a csontokat is. A láb becsapódás következében a talajra, fejleszti az ellenálló képességet, növeli a csontsűrűséget. Ezért is célszerű elkezdeni már fiatal korban.

18. Energiabomba

Kevés az energiája a hétköznapokban? Túl sok a stressz. Még egy ok hogy mozogjon, mivel futással kiemelkedő módon vitalizálhatja energiaraktárait. Folyamatos energiát biztosít a megnövekedett állóképességnek köszönhetően, még akkor is, mikor nem fut.

19. Vigye kedvenceit

Ha úgy dönt, hogy a szabadban fut, akkor remek lehetőség vinni házi kedvenceit is. A kutya nem véletlenül az ember legjobb barátja, ösztönözni fogja, hogy az edzés igencsak kimerítő legyen.

20. Hasra fel

A hasizmok kiemelkedő fontosságúak a test izmai közül. Stabilan tartják a testet, erősítik a mozgószerveket, segítik megkönnyíteni a mindennapi tevékenységet. A futással az alhas izmai kerülnek stimulálásra, így ezek remekül fejleszthetők. A hasizmok erősödésével pedig a teljesítmény jelentősen fokozható.

21. Aludjon jól

A rendszeres testmozgás igénybe veszi a testet, elfárasztja az izmokat, csökkenti a stresszt. Ez egyértelműen maga után vonja a tényt, hogy jobban fog aludni. Az alvással pedig a regeneráció veszi kezdetét, ami felkészíti a testet a következő igénybevételre: azaz az edzésre.

22. Nincs korlátozás mennyit fut

Ha futópadja van, csak felpattan rá, és annyit fut amennyit szeretne, vagy amennyit bír. Célszerű rendszeresen végezni ezeket az edzéseket heti 3-5 alkalommal, hogy megfelelő eredményeket érhessen el.

23. Zene mint motiváció

Egy kis motiváció sosem árt. Gondoljon Rockyra, és motiválja magát Ön is zenével. A legtöbb futópad már támogat zenelejátszást is. De ha mégsem, tegye be fülhallgatóját, pattintsa be kedvenc zenéit, és meglátja, sokkal jobb eredményeket fog elérni. Próbálja ki.

24. Célorientált személyiség

Mint mindenben, a fitneszben is kritikus fontosságúak a célok. Kutatások bebizonyították, hogy azok akik hosszú távú célokat állítanak fel és teljesítenek, nem csupán eredményesebbek, de sokkal inkább elégedettebbek az edzési rutinjukkal. Tehát mit kell tennie Önnek? Állítson fel rövid-közép-hosszútávú célokat, és tegyen érte hogy elérje őket.

25. Adjon egy kis törődést a szívének

A szívroham és keringési zavarok az egyik leggyakrabban előforduló életveszélyes megbetegedés, amely modern társadalmunk egyik kellemetlen velejárója. De ha szeretné elkerülni, van lehetősége, a futás remek lehetőséget biztosít, hogy ezen betegségek elkerüljék Önt. És ehhez nincs is sok időre szüksége, minimum 150 perc közepes intenzitású edzés már elégnek mondható. Ha ennél többet sikerül, csak jobb.

26. Üldözze el a stresszt

Rengeteg stressz van az életében? Kitépi a haját a feszültségtől ezért este pihenésként TV-maratonra készül? Próbálja meg lefutni inkább a valódi maratont. A rendszeres futás és testedzés nem csupán emeli az agy serotonin szintjét, de újra modellezheti az agyat úgy, hogy az nyugodtabb, stressztűrőbb legyen. Fantasztikus, nem igaz?

27. Váljon egyé a természettel

Ha úgy dönt, hogy a szabad ég alatt fut, akkor áldásos hatása, hogy edzését a természetben töltheti, vagy legalábbis kint a szabadban. Mi sem kikapcsolóbb tényező, mint kiszakadni a négy fal közül.

28. Állóképesség növelése

Rendszeres futással nem csupán az egészségét, közérzetét javíthatja, de az állóképességét is. Ezáltal az edzések nem tűnnek szenvedésnek és nyűgnek. Továbbá a hétköznapi teendők is sokkal könnyebben elvégezhetőnek tűnnek. Észre fogja magán venni, hogy több energiája van, többet tud teljesíteni, és kevésbé tudják kiborítani.

29. Jusson el könnyebben

Ha teheti válassza a lábbuszt, sétáljon, kocogjon autó, tömegközlekedés helyett. Próbáljon meg minden lehetőséget felhasználni annak érdekében, hogy mozogjon.

30. Egészség = minden

Ahogy látja, a futás sokkal több pozitív előnnyel jár mint kellemetlenséggel. Az emberek többsége nem szeret futni, mert az első néhány alkalom jelentős megterhelést jelent a szokatlan futók számára. Ezeket az alkalmakat fogcsikorgatva át kell vészelni, amint a test hozzászokik a terheléshez, sokkal könnyedebb élménynek fogjuk venni a futást, ami kétség kívül az egyik legjobb egészségmegőrző dolog amit a szervezetünk épségéért tehetünk.

 

Melyik ok győzte meg Önt leginkább? Van olyan amivel nem ért egyet? Esetleg Ön már hobbifutó? Ossza meg velünk tapasztalatait, és adjon tanácsot kezdő “kollégái” számára, akiknek csak egy kis lökés kell már csak, hogy futócipőt húzzanak.