10 hihetetlen érv a szobakerékpár mellett

Szeretne egészségesebb lenni? Megerősíteni az állóképességét, esetleg lábait szeretné megerősíteni? Van egy kis súlyfelesleg amitől megszabadulna? Mindezekre keres valami csodamasinát, ami megszabadítaná, hozzásegítené ezekhez? Remek hírünk van, ezt mind-mind elérheti egy szobakerékpárral.

Ha nincs is kedve állandóan edzőterembe járni, ez sem jelent gondot. A megoldás egy otthonába vásárolt szobakerékpár jelenti, amire heti 4 alkalommal fél óra edzés után is hihetetlenül látványos eredményeket érhet el. De ne szaladjunk ennyire előre, lássunk 10 verhetetlen okot, miért lenne érdemes befektetnie egy otthoni szobakerékpárra.

1. Kiváló kardiózási lehetőség

Nem elég csupán, hogy kardió edzést végezzen, fontos hogy variálja azokat. Tehát ha rendszeresen fut, a szervezete hozzá fog szokni, és a zsírégetés (ha ez a célja) nem lesz olyan hatékony. Egy szobakerékpárral, remek lehetőség előtt nyitja meg a kaput, mivel a szobakerékpárral való edzés extrém skálázható. Ezáltal az Ön fizikumához és állóképességéhez mérten tudja összeállítani az edzésprogramját, hogy az intenzitás, és a hatásfok a legjobb legyen. Ez jó hatással lesz a kardiovaszkuláris egészségére, anélkül, hogy megerőltetné azt.

2. Erőnlét edzés

A szobakerékpárral való edzés során elsősorban a láb izmai kerülnek terhelés alá. Remek lehetőség, hogy a kerékpáron pontosan növelhető, vagy csökkenthető az ellenállási fokozat. Ennek köszönhetően mindenki megtalálja a magához és saját fizikumához való edzést. Innentől pedig fokozatosan fejleszteni lehet azt a fizikumot a kitűzött célig.

3. Súlyfelesleg leradírozása

A legtöbben ezért vesznek szobakerékpárt, ez a közös cél: “megszabadulni a feleslegtől”. Szerencsére a szobakerékpár az egyik legjobb és leghatékonyabb eszköz erre a célra. Egy átlagosan 67,5 kg-os nő nagyjából 500 kalóriát képes elégetni egy órás tekeréssel. Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint megtalálni a saját fizikumunkat, és célunk függvényében edzést kialakítani hozzá. Akár egy 20 perces gyors zsírégető edzés heti 4 alkalommal fantasztikus eredményt hozhat számunkra. A fizikai állóképesség növekedése és az izomerő fokozódása pedig egyenese borítékolhatóvá válik.

4. Biztonságos edzés

Az egyik óriási előnye a szobakerékpárnak, hogy maga a mozgás nagyon alacsony kockázatú. Ez annyit jelent, hogy minimális az esélye a sérülés kialakulásának. Erre leginkább idősebb korosztályba tartozóknak érdemes figyelni, de nem elhanyagolható, hogy mozgás közben ne sérüljünk le, ha mindezt az egészségünkért tesszük. Mivel nincs a futás során ismert “láb becsapódás” ezért sokkal biztonságosabb fitneszgép, mint például egy futópad.

5. Térdek és ízületek egészsége

Az előzőhöz hozzátéve a kerékpározás, legyen szó országúton, vagy szimplán a nappaliban, hozzájárul a térdek és ízületek egészségéhez. Mikor terek, dolgoznak ezen mozgásszervek és ez a terhelés hozzásegíti az egészséges ízületek megőrzését. És ehhez nagyban hozzásegít az is, amit az előző pontban tárgyaltunk.

6. Egyszerű és érthető

A szobakerékpár egy univerzális mozgásforma. Nincs megkötés, legyen valaki kezdő, haladó, vagy akár profi, nem fog gondot okozni a mozgás. Köszönhetően az ellenállási fokozatoknak, könnyedén tudja majd skálázni a nehézséget a saját fizikumához mérten. Így garantáltan már az elejétől hatékony edzésben részesülhet. A szobakerékpárok másik óriási nagy előnye hogy más tevékenységgel is kombinálhatja. Például edzhet TV-nézés, olvasás közben is, így összekötheti az élvezetest a hasznossal. Ezek a dolgok még segítenek is, hogy a testmozgás rendre beépüljön a napi rutinjába.

7. Klíma barát

Nem számít, hogy kint milyen idő van. Legyen eső, hideg, meleg, a szobakerékpárra a nappalijában mindig felpattanhat és mozoghat. Nincs semmilyen gátló tényező, mindössze egy kis akaraterő és céltudatosság szükséges hozzá, de ez mind-mind kifizetődik az egészségével.

8. Hangulat-bomba

A testmozgás (jelen esetünkben a kerékpározás) óriási hatással van a stresszre, és a rossz kedélyállapotra. Szinte felfalja a depressziót és megszünteti a szorongást. Egy kiadós tekeréssel szinte maga mögött hagyhatja őket. Tehát ha úgy érzi sok a nyomás az életében, túlfeszített a munkatempó, akkor még egy igen jelentős ok, hogy befektessen egy szobakerékpárra.

9. Tökéletes lábak

Szeretné megcsodálni a tükörben a tökéletes lábait és fenekét? Ehhez nincs másra szükség mint egy kis eltökéltségre, napi 20-40 percre és egy jól felállított edzéstervre. A többi pedig idő kérdése. Csupán néhány hét és szemmel látható eredményeket érhet el. A fenék, a vádli, a comb, mind-mind fejlődni fog a terhelés következtében. Igazi testszobrászatba kezdhet, aminek kis erőbefektetéssel látványos eredményei lesznek. A külsőt leszámítva pedig számos egészségügyi hatása van amiért muszáj elkezdenie a testmozgást.

10. Jobb egészség

Talán a legfontosabb eleme az egésznek, hogy egy szobakerékpár vásárlásával közvetlenül az egészségébe fektet be. A kerékpározás segíti a testsúly felesleg eltűnését, kiváló hatást gyakorol a szív-érrendszer egészségére. Kutatások azt is bebizonyították, hogy akár 2 évvel tolhatja ki az élettartamot azokkal szemben, akik nem végeznek rendszeres testmozgást. Továbbá 15%-al kevesebb a megbetegedés lehetősége is. A rendszeres testmozgás csökkenti a stresszt, jobb alvást biztosít, növeli az állóképességet, és az energiaszintet. Egyszerűen muszáj hogy lépést tegyen ilyen irányba. Készen áll egy egészségesebb ÉN kiépítésében? Mert erre a szobakerékpár közel az egyik legjobb eszköz.