Érdekel mennyit tudsz lefogyni napi 15 perc kocogással?

A felgyorsult életvitelünk egyre több ülőmunkára kényszerít minket. Sajnos a legtöbbünknek nehezen fér bele a testmozgás, ami hosszútávon igen rossz hatást gyakorol az egészségünkre. Neked is kevés időd van? Remek alternatíva lehet egy otthoni fitneszgép (pl. jelen esetben futópad vásárlása), és a fogyás kocogással máris elérhető lesz számodra.  Szánj a testmozgásra mindössze 15 percet naponta, és tested csodálatos fejlődésen fog átmenni. Cikkünkből megtudhatod mennyit tudsz fogyni mindössze napi negyed óra ráfordítással.

A kocogás az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módja a kardivaszkuláris rendszer karbantartására. Mivel megmozgatja a teljes testet, ezért nem kizárólag a szívünk fogja ezt a mozgásformát meghálálni. Csökken a testzsír, növekszik az erőnlét és állóképesség, a tüdőkapacitás, a kedélyállapot. Még az alvással küszködők számára is remek hír, hogy az alvásra is remek hatást gyakorol. Egy kis fegyelemmel nem csupán azt veheted észre, hogy lecsúszott néhány kiló hanem éhezni fogsz a kihívásra.

A fogyás alapelve

Függetlenül a mozgásformától, bármilyen sportban, azt kell szem előtt tartanunk, hogy több kalóriát égessünk el mint amennyit beviszünk. Minden alkalommal, mikor 3500 különbséget sikerül elérned, fél kilogramm súlycsökkenést érhetsz el. Tehát a mozgással gyors eredményeket elérni kívánóknak nem csupán azt kell megtervezni mikor fognak mozogni, hanem hogy mit esznek majd két kocogás között. Az átgondolt étkezés alapvető eleme a sikernek, így nem szabad elsiklani felette, különben nem lesz sikerélményünk. Érdemesebb több kis adagban étkezni naponta és nagyobb hangsúlyt fektetni a zöldségekre, gyümölcsökre, teljes kiőrlésű ételekre. Amit hanyagolni érdemes az a gyorskaja, feldolgozott élelmiszerek, cukor, stb. Gondold át mit szeretnél fogyasztani, törekedj arra, hogy egészségesebben táplálkozz, hiszen ez a döntés mozgás nélkül is pozitív hatást gyakorold majd az életedre

Fogyás kocogással – Égjen a felesleg

Ezáltal a szervezetnek a mozgás közben pótolnia kell a szükséges energiát, és ezt a “tartalékaidból” fogja megtenni. Minél nehezebb vagy, annál több energiát kell a testednek felszabadítania az izommunkához. Például ha 110 kg vagy, 15 perces kocogással akár 175 kalóriát is égethetsz naponta. Viszont ha csak 70, akkor ennek függvényében 110 kalória ég le rólad a negyed óra mozgás alatt. Minél több a felesleg, annál könnyebben sikerülhet ezt leadni. Viszont itt is érdemes figyelni, mert a nehezebb testsúllyal bírók számára az ízületek védelme kritikusan fontos. Az edzés intenzitása legyen mértékletes és sose hagyjuk ki a bemelegítést.

Nehezebb út – gyorsabb út

Az edzés intenzitásával fokozhatjuk a testünket ért terhelést, ezáltal a szervezetünknek több energiát kell mozgósítania, így a zsírégetés még hatékonyabb lehet. De hogyan tudjuk növelni az edzés intenzitását például egy futópadon? Első körben érdemes a számunkra leginkább megfelelő edzésprogramot kiválasztani. Ahogy korábban írtuk, a fokozatosság elvét nem szabad megkerülni, különben sérülés lehet az eredménye. Ha megtaláltuk a számunkra ideális terhelést nyújtó edzésprogramot, érdemes azt végeznünk, amíg az kihívást jelent. Ha pedig már kellően hozzáerősödtünk, akkor további programnehezítéssel érdemes variálni. Sok futópad támogat dőlésszög állítási opciót is, ami kitűnő eszköze annak, hogy nehezítsük edzésprogramunkat. Ezek közül számos típus található, ami akár az adott edzésprogramon belül is dinamikusan változtatható.

Összegzés

Ha minden nap 15 percet kocogsz és nem viszel be több kalóriát, akkor a fogyás elkerülhetetlen lesz. A kulcs a rendszeresség, és az előre eltervezett, átgondolt étkezés. Ezzel a kalkulátorral könnyedén kiszámolhatod, hogy mekkora mennyiségű kalóriára van szükséged az egészséges táplálkozáshoz. Ennek birtokában pedig már sokkal egyszerűbb lesz visszavenni a kalóriát.