5 általános mítosz a futópadokról

A futópad vásárlása sosem egyszerű feladat. Nem csupán a rengeteg márka, paraméter, árkategória. Ilyenkor könnyen elbizonytalanodik a sportolni vágyó vásárló. Továbbá egy futópad jelentős anyag kiadást is jelent, így mindenki szeretné megtalálni a számára legjobbat. Ez természetes. Viszont magabiztosságunkat könnyedén alááshatják a futópadokról terjengő negatív vélemények és mítoszok. Fontos, hogy ne higyjünk el mindent amit olvasunk az interneten.

A jelenlegi cikkben megvizsgálunk 5 közismert futópad mítoszt eltántoríthatnak a mozgás ezen formájától, ez pedig nagy hiba lenne. A cikk végére megláthatod, hogy ezeket a mítoszokat olyanok állították fel, amik köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.

1. A futópad unalmas

A legtöbb ember számára ez a berögződés az, ami elveszi a kedvét a futópadoktól, pedig ez teljes mértékben félreértelmezésen alapul. Ez annak köszönhető hogy a berögződés a futópadokkal egyenlő a rém unalmas, agyatlan, véget nem érő feladatsorok, és edzőtermi várakozások formáltak ki. De ez hibás megközelítés, hiszen a gép használata kizárólag a mi képzeletünkre van bízva.

Kényelmesen használhatjuk otthonunkból, nem kell kell rá perceket várnunk, hogy felszabaduljon (mint a legtöbb edzőteremben), berakhatjuk kedvenc zenénket, filmünket, stb. Tehát az edzéshez – aminek életünk részévé kell hogy váljon – olyan körülményeket teremthetünk, amilyet csak akarunk. Ez már önmagában elviszi a hátán a futópad melletti döntést.

2. A futópad csak futóknak való

Ez a megközelítés is csak féligazság, hiszen futópadot legtöbb esetben a futás szerelmesi vásárolnak. De ez korántsem jelenti azt, hogy a használata kizárólag számukra előnyös. A legtöbb futópadban rengeteg felhasználói program van, amik között mindenki megtalálja a számára leginkább szimpatikusabbat, vagy épp jelenlegi kondíciójához illőt.

A manapság igen népszerű HIIT (magas intenzitású edzések) edzések pedig nem csupán előnyössé teszik a futópadok széles programkínálatát, de megoldják azt is, hogy minden edzés kihívás legyen, és ne fulladjon monotonitásba.

3. Egy futópad nem fér el otthon

Ez a sztereotípia leginkább az edzőtermekben alakulhatott ki, amikor a sportolni vágyók meglátták az óriási, ipari teljesítményű gépeket. Azok valóban erős kompromisszummal férnének el csupán egy átlagos méretű lakásban. De ezek a gépek ipari teljesítményűek, kialakításuk és szerkezetük úgy lett megtervezve hogy bírják a több órás folyamatos igénybevételt, ahol napi több tíz-száz sportoló is igénybe veszi. Ha otthonába szeretne valaki egy futópadot, akkor a legkevésbé sem ebben a kategóriában kell keresgélnie.

A home fitness gépeket igaz pihentetni kell két használat között, de árszabásuk, méretük és használhatóságuk kompenzálja ezt. Igazából, otthoni használatra, hétköznapi sportolásra teljesen felesleges ipari telejsítményű gépet vásárolni. Tovább javítja ennek a futópad mítosznak a megdöntését, hogy a modern home fitness futópadokat úgy tervezték, hogy ne foglaljon sok helyet a lakásban.

Miután befejeztük az edzést, többségük hidraulikus kiegészítőkkel összecsukhatók és a mozgatást görgős kerekek segítik. Így a lakáson belüli mobilitás igencsak kedvező azok számára is, akik nem rendelkeznek túl sok alapterülettel, de mozogni szeretnének.

4. A repetitív mozgást biztosító futópad sérülést okoz

Egy újabb alaptalan feltételezés, miszerint a ismétlődő mozgásforma miatt a futópadon könnyebb sérülést szerezni, mint kinti futás során. Ez azért helytelen megközelítés, mert ha valaki sérülésre hajlamos, vagy nem melegít be megfelelően, ugyanannyi lehetősége van sérülést szenvedni egy futópadon, mint szabad ég alatti futás során.

Tulajdonképpen kezdők számára a futópad használata még inkább ajánlott is, mint veszélyforrás. Ez annak köszönhető, hogy a modern home fitness futópadok többségében ízületkímélő technológia is szerepel. Ez futás közben elnyeli a lábbal levitt erőkifejtést a futópad felületére, így kíméli az ízületeket, és csökkenti a sérülés kockázatát. Tehát akik el szeretnének kezdeni rendszeresebben futni, de fizikai kondíciójuk átlagos alatt van, azok számára egy igen biztonságos megoldás futópadot választani. Nem csupán a széles programkínálat miatt, hanem a sérülések minimalizálása végett is.

5. A futópad drága

Utolsó pontnak hagytuk a leginkább jellemző felfogást a futópadok kapcsán. Ez pedig, hogy egy futópad drága. A kijelentés helyes, hiszen jelentős anyagi befektetést jelent. De vizsgáljuk meg milyen értékhez jutunk azzal, ha befektetünk egy futópadba – és ezzel együtt az egészségünkbe.

A rohanó, modern életvitelben egyre kevesebb lehetőség van arra, hogy mozogjunk, így amennyiben el szeretnénk kerülni a későbbi betegségeket, sportolnunk kell. Egy futópad megmozgatja a majdnem teljes testet, karbantartja a tüdőt, a kardióvaszkuláris rendszert, a szívet, felfrissíti a gondolkodást, levezeti a stresszt. Sőt mi több, ha vásárlás előtt a terhelésre odafigyelünk, akkor az egész család használhatja. Mindezt annyival, hogy heti rendszerességgel felpattanunk rá, kiválasztjuk a számunkra leginkább ideális programot és sétálni kezdünk. Majd kocogni, és futni. Egy futópad vásárlása leginkább befektetés a saját egészségünkbe, így amikor vásárlóink felhozzák ezt a mítoszt, mindig meg szoktuk kérdezni tőlük, hogy számukra mennyit ér az egészség. A legtöbb esetben a válasz, hogy “mindent”. Ebből az összegből pedig sok futópad vásárolható 🙂

Az összes mítosz közül ez a legrombolóbb, hiszen a ez rontja a megítélést, elveszi a lehetőséget a témában nem jártas, mítoszokra felfekvő érdeklődőtől. Mindeközben a futópad az egyik leginkább alkalmas és hatékony sportolási eszköz, ami a rohanó életünkbe beférhet.

Neked mi a véleményed? Van valami, ami lemaradt a listáról? Hozzá tudsz tenni valamit? Írd meg kommentbe! 🙂